| |
|
Konstrukce vojenských vozidel
Kroupa, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o vojenských vozidlech a jejich konstrukci. V prvé řadě je třeba provést rozdělení do kategorií podle platné české legislativy. Důležitá je otázka pásových a kolových podvozků, přičemž každý má své výhody a nevýhody. Dále je rozebrána konstrukce pásového podvozku a problematika konstrukce základních komponent kolových vozidel, která je často odlišná od vozidel silničních. Jednou z důležitých oblastí konstrukce jsou v dnešní době také prvky ochrany, a to pasivní a aktivní. Při návrhu vojenských vozidel je třeba brát v úvahu i jejich zvláštní postavení v rámci legislativy. V práci je řešena tato problematika pro emise a hluk, která se odlišuje od ustanovení platných pro silniční vozidla. Závěrem je nastíněn možný budoucí vývoj.
|
|
Podvozkové systémy vojenských vozidel
Jirout, Petr ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále ukazuje možnost využití elektronických systémů podvozků vojenských vozidel.
|
|
Podvozkové systémy vojenských vozidel
Jirout, Petr ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále ukazuje možnost využití elektronických systémů podvozků vojenských vozidel.
|
|
Konstrukce vojenských vozidel
Kroupa, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o vojenských vozidlech a jejich konstrukci. V prvé řadě je třeba provést rozdělení do kategorií podle platné české legislativy. Důležitá je otázka pásových a kolových podvozků, přičemž každý má své výhody a nevýhody. Dále je rozebrána konstrukce pásového podvozku a problematika konstrukce základních komponent kolových vozidel, která je často odlišná od vozidel silničních. Jednou z důležitých oblastí konstrukce jsou v dnešní době také prvky ochrany, a to pasivní a aktivní. Při návrhu vojenských vozidel je třeba brát v úvahu i jejich zvláštní postavení v rámci legislativy. V práci je řešena tato problematika pro emise a hluk, která se odlišuje od ustanovení platných pro silniční vozidla. Závěrem je nastíněn možný budoucí vývoj.
|
| |